Sider

tirsdag 21. august 2007

Fantastisk dag

Idag har eg hatt en fantastisk flott dag..
Stod tidligt opp og fik kunger avgårde til skole/barnehage. Så dro eg rett avsted til Anja og vi kjørte til Bjoa ( der ho kommer fra ) for å gå på tur.

Det var sååå værdt den lange kjøreturen, vi kjørte en grus vei oppover og oppover laaaaangt.. Men når vi kom på toppen var utstikten NYDELIG, og det var kjempe fint og la hundene løpe fritt for vi hadde sikt fremover på veien langt og kunne se om det var noen på vei..

Anja hadde med seg Caress og Luke til Stian og siden han hadde jobbet natt og hun passa hundene i sammenheng med det..
Tok masse bilder med mobilen og en del av de ble ganske bra..
Har lagt de inn i feil rekkefølge da men det er sent på kvelden og eg begynner og bli trett etter en sånn dag.

Alle først så vil eg bare skryte over mammas hus/volier til fuglene sine.. Gleder meg til og reise for å få sett det..




















Det er jo ikke ferdigt enda men en får en liten felling på hvordan det kommer til og bli og bare TENK og sitte der og nyte morgen kaffien med hagedammens bekkesildring og fuglekvitter i bakgrunnen. NYDELIGT.


Så har eg fått skrytte av mamma og Svein og går nå over på turen som vi hadde.





















Her er et bilde av Prada som kommer så fort hun bare kan. Skulle ikke i det hele tatt tro at hun bare er 5 mnd. Større utholdenhet på en hund skal du pokker meg lete vannvittig lenge etter asså. Om du prøver og roe henne ned, så nytter det rett og slett ikke. Når hun er trett så viser hun det TYDELIGT og du får takk bære henne. Selv om eg aldri har opplevd det da men.





















Vi var "heldige" og fikk strålende fint vær med lite/ingen vind så det var rimelig varmt ja. Så hundene var ikke så seine med og finna seg vann og kjøle seg ned. Var værre med oss på to ben som hadde for mye klær og ikke med oss vann.





















Dette bildet er faktisk av Foxy når vi er ferdige med turen. Det lyser sliten hund som bare vil komme seg inn i bilen for å zzzzove. Er rimelig sikker på hun har kost seg, men det som virkelig gjorde henne sliten rett før vi var fremme var et spor etter et eller anna hun fant. Muligens hjort sa Anja siden det er endel av de der. Men heldigvis er ikke Foxy den som klarer seg lenge uten mat mor og komt fort tilbake til oss.




















Sånn som dette var vegen hele tiden omtrent. Synd dere ikke ser fjellene i bakgrunnen der egentlig for utsikten var magnifico.





















En plass vi kom til var det en nydelig bekk med et lite "fossefall" der måtte eg bare drite i tanken på at det sikkert ikke ble noe bilde med bare en mobil. Men skal si eg ble gledelig overasket når eg kom hjem og lastet bildene til dataen. Dette her ble jo bare fantastisk bra om eg så må si det selv.



















Foxy som kommer tilbake etter "apport" på en pinne. Er det noe hun ikke fatter så er det og faktisk TA pinnen med seg tilbake til oss. Nok og lokalisere den mener hun tydligvis.




















Caress måte vente i bilen mens vi andre var på turen, siden hun har hatt en betennelse i ene foten og skal ikke ha tur på mer en 15 min. Og bare ta det med ro. Som om det er så lett som hvalp hehe. Men gleden var stor når vi andre var tilbake. og uthvilt var hun hvertfall. By the way. En liten stund etterpå oppdaga vi at hee bilen var blitt invadert av flyge maur. Så vi kom oss fort avgårde strax vi fikk følelsen av de kravlende over oss ja.



















Luke måtte vi jo også ta bilde av. Han stakkars ser hele tiden ut som om han ber om unskyldning for at han i det hele tatt er der. Men guud for en grei hund og ha med seg hadde aldri i livet trodd en wippet kunne være så grei løs på tur.





















Anja, som prøver og ta bilde med kameraet som døde litt senere på turen.




















( orker ikke fikse på skrifttype og farge hver gang eg skal skrive v et bilde lenger så nå blir det sånn )
Her er da Anja som nettopp har tatt livet av kameraet sitt ved og gi det et lite "kakk" på brua. Ser nesten på hele holdningen at hu er suuuuur. Og det tok ikke lange tiden før Alf var på tlf med påfølgende sutring om at hu ønsker seg nytt hehe.



























Enda et bilde fra turen, ikke så mye og si om bildet men en ting er sikkert blir det hvalp etter Luna og Buddha så tviler eg at eg kommer til og gå tur her med den om eg ikke har god tid til pels stell når eg kommer hjem for lyng var det PLENTY av.




Ellers kan eg jo fortelle at Rune har begynnt på Stord pistol klubb. Første dagen var i dag og det virker som han har hatt det kjempe kjekt. Han og Thomas Simonsenhar snakka om det i 2 år og det avr jammen på tide at de kom igang med det.


Også en annen ting.. Nå MÅ dere krysse fingrene folkens. Lune har løpetid og skal parres en av de nærmeste dagene ( om ikke det skjer nå tihi ) Så nå er det bare og vente enda mer og håpe det eg kan.







1 kommentar:

  1. Ja nå får du se til å oppdatere, da, jente! Med nyvovven og allting! ;)

    Nys og fnys fra de onde besøkende fra Rumpevrikkerforeningen ;)

    SvarSlett