Sider

mandag 6. august 2007

FINT VÆÆÆÆR!!

Idag var eg DAU trøtt når eg kjørte på jobb.. Det var så sinnsykt varmt på soverommet at eg fikk ikke sove skikkeligt. Hjalp jo heller ikke at Rune snorka så høgt heller da.
Men men kom meg hvertfall på jobb og fikk produsert litt idag også. Av en eller annen grunn er eg møkk lei fiskeboller. Håper eg får prøvd meg litt på andre maskiner og snart. litt variasjon hadde vore strååålande. Men tviler eg hadde fått den deilige arbeidtiden eg har nå då. Er igrunn ganske flitt og begynne kl 6 og vere ferdige kl 2.
Når eg var ferdig på jobb måtte eg stresse avgårde til "binders" for å handle flere lodd bøker til basaren vi skal ha m samfunnshuset. Har egentlig ikke tid til det men vil en ha action i bygda kan en ikke vente at alle andre skal ordne det. Og får det jo til på et eller annet vis etterhvert.

Når eg endeligt kom hjem hentet eg gutta i barnehagen og laga noe frukt til de siden det var så sinnsykt varmt at vi ikke orket noe middagsmat med engang. Mens de koste seg med det begynnte eg og lage middagen. For engangs skyld ble det skikkelig hjemmelaga kjøttkaker med hjemmelaga saus. Vanligvis blir det jo bare ferdig produsert og saus på pose. MEn jaggu var det GODT med skikkelig middag. Når middagen var fortært fikk Vilde dra på besøk til Katrin som hu skal gå i klassen med. Der kosa hu seg til det var tid for meg og dra på møtet med samfunnshuet og ungenes legge tid. På møte fant vi ut at førdedagene skal arangeres litt anderledes i år. Det skal bli spennende. Skal lage til noe i sentrum, med hund og sacco vogn, loddsalg, hest, litt leker kanskje og salg av kaker og kaffi. Gleder meg faktisk.

Til slutt var det endelig "min" tid. Siden kl var litt mye tok eg bare Foxy med meg og gikk en liten tur med litt trening på veien. Siden eg vare har mobilen til og ta bilder med ser det mye mørkere ut en det egentlig er.


Foxy målrettet og gira for hun ser "godte posen" er med. Og då kan det hende hu får noe godt.




"Dekk" og "bli" er ikke så moro.. Men må vi så må vi.

Litt trening på bli ved fot og kontak hadde vi også.. Sliter litt med og få henne til og gi meg skikkelig kontakt. Hu er flink når hu sitter sånn men når hu ska gå ved fot glemmer hun seg vekk og går fint men må kikke på alt det andre som skjer også.

"Dekk" og "bli" igjen. Kan ha lengre avstand nå og hun kommer seg men det trengs nok enda mer trening. IKke minst sammen med andre hunder i nærheten så hun får trening i og konsentrere seg på eg og ikke fokusere på de andre.
Det er jammen meg heeeeerligt og komme hjem til huset når ungene og Rune har lagt seg og eg kan bare sette meg ned og nyte freden og roen. Meg, Lap topen, Foxy som slapper av ved føttene mine,sliten og ikke minst animal planet på TV. Heeeerligt.
Men nå er det jammen meg tid for senga igjen. Bare noen få timer til eg skal på jobb igjen. MEn er hvertfall over den værste dagen i uka nå. Mandagen. nå er det bare en vei og det er mot helg igjen. Natt natt folkens.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar