Sider

fredag 17. august 2007

Skolejenta


Så kom dagen for Vildes første skoledag. Mamman har grua seg leeeeeenge. Men og gleda seg siden eg ska ha ei uka feria i den sammenhengen.
Her står hu nesten klar.
Tatt på seg dei nye klærne og klar for at eg ska greia håret og bytte øredobber.
Jada masse leker strødd utover gulvet som dere sikkert ser men asså når Tage og Are har kick på og leke med tog er det ikke så lett og hindre de om morningen når de har spist frokost og bare venter på og få komme i barnehagen
Nå er vi klar for å gå.. Heldigvis var vi heldige og fikk litt oppholdsvær.
Hun er såå klar og smiler som bare det.
Litt spendt men ikke i nærheten så spendt som mamman.

Den splitter nye sekken må me og så klart vise frem. Den fikk hun av Besta for ei stund siden og har kikka på den hver dag og gleda seg.
Var ikke så lett og la penalet være og vente til skolestart.
På vei og nå begynner sommerfuglene og komme.
Vi snakka litt om hvordan hun måtte passe seg på veien og trafikken.
Eg måtte love henne at hun kunne få lov og hjem igjen alene. Og at hvis det gikk fint så skulle hun få gå alene fra nå av.
Og idag ( fredag ) kledde hu på seg regnklær helt selv og gikk til og fra skolen helt alene. Virker som hu har vokst kjempe mye på og få gå selv. EG satt jo et nervevrak hjemme og venta på hu, men hu kom rett hjem og var veldig målretta på hvor hu sko. Eg er jammen meg glad eg har trygg skolevei til ungene.

Ikke akkurat det beste bildet men nå er vi fremme og alle mødrene/fedrene venter på at det skal ringe inn for første gang.
Nå er ikke Vilde nervæs lenger og snakker med de hun kjenner fra før og er kjempe glad hu er skole jente.
Sitter ho klar ved pulten sin og følger godt med på hva læreren Gustav har og si.
Han virker som en kjempe kjekk lærer.
Han informerte om reglene v skolen og litt hva de skal holde på med og sånne ting.
De er 7 stk i klassen.
Jentene- Vilde, Katrin. og ei som heter Karina.
Guttene- Nikolas, Audun, Martin, og Jesper ( trooor eg.
Så de er ikke så mange i klassen. Like greit så er det ikke så vanskelig for læreren og følge de alle sammen skikkeligt opp. Kjempe kjekt syns eg hvertfall.
Ellers er det heller lite som har skjedd her. Gått mye i jobb og husarb. Litt tur m bikkja har det jo også vært men ikke noe som eg syns har vært værdt og blogge om.
Tage og Are stortrivs i barnehagen. Tage har fått seg en ny venn i barenhagen. En gutt som heter Loyd.
Are han leker for det meste med Thomas nå. Og de koser seg visst masse sier de.
Ellers så vurdere Rune og mld seg inn i pistol klubben på stord. Og kanske me mld oss inn i norges jeger og fiskeforbunn. Eg kunne hvertfall tenkt meg og tatt jegerprøven og kanskje vært med på noen jakter. Hadde vore gøy.
Men me får sjå. Først må vi se om Luna tar seg når hun nå skal bli parret over helgen. Fikk beskjed at hun har fått løpetid og skal rese til Buddah rett over helgen. Krysser det som krysses kan nå folkens!! Eg gleder meg hevrtfall til nyheten om at det er overstått og vente tiden på at nyheten om at hun er eller ikke er med små kommer. Gru gleder meg enormt!!
Men nå tenker eg det får holde for denne gang. Så ser vi når neste gang eg blogger bli ..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar