Sider

lørdag 22. mars 2008

Fantastiskdag Del 2

Etter at vi hadde vært på Årebrot og lekt m Paul og Prada dro vi avgårde til Helga-Mari, Eg hadde avtalt med hu tidligere på dagen at vi skulle komme en tur så vi kunne prøve Foxy på et blodspor. Noe eg hadde gledet meg til kjempe lenge. Foxy er jo i sin egen lille lykkeligeverden når hu får spore. Idet Foxy får komme utav bilen finner ho noe strax, en fiskehale *lol* Den var ikke akkurat så veldig enkel og få utav munnen nei. Hu som er så utrolig glad i fisk. Sporet hadde fått ligge i 3 timer ca, ikke helt ideelt. Det at det er litt snø gjorde det heller ikke bedre. Her ser dere bilde av starten på søket. Maaasse frosent blod.
Selen på og klar for å søke. Se så fin hun er med "blingbling" halsbåndet sitt i "villmarken"
Selen på og ikke akkurat såååå klar, hahaha.
"høh, joa er klar eg, skal vi begynne snart?"
"argh få ræva igiiir"
Sånn ja nå er vi igang.. Snussesnussesniffesniffe.

Hun snuste endel på starten så ville hun sette avgårde på søket. Starter knall bra. Eg sliter litt med meg selv her egentlig. Eg har lagt meg til en uvane at eg skryter og roser henne hele tiden. Det er noe eg må slutte med, da hun må få styrket selvtilliten sin og jobbe selv, tenke selv og finne utav det selv.
Dyyyyyypt konsentrert.
Eg sliter litt med og holde følge med henne. På tross av at Helga-Mari skrytte over at hun har et fint rolig tempo.
Imål og sååååååå Stolt over gevinsten. SE på de stjernene hun har i øynene!! Vet ikke hvem som var mest kry eg. Meg eller hunden?? To ganger stoppet hun opp i søket. Men det er helt og holdent min feil som pleier og rose henne hele veien. Når eg nå var stille og mer passiv, ble hun litt usikker. Det er noe vi må jobbe litt med. For dette var skikkelig moro og eg vil jobbe videre med dette. Hadde vore fantastisk om eg hadde greid og få henne ettersøks godkjent.



Bærer "byttet" hele veien tilbake selv. Er SÅÅÅÅÅ stolt av henne.
Når vi kom tilbake til bilen fikk Paul også smake. Han var ganske så intr i foten. Så skal bli litt moro og se om kanskje dette er noe han også vil fatte intr for.
Også var jo lille søte Prada med på dette også. Helga Mari tok noen bilder av henne også såklart. Søøøøøøte lille "uskyldige" prinsesse.

Mamma`s lille gullunge har en "plan". *mohahahaha*
1 Først smisker en seg opp i "fanget"


2. Viser initiativ til og vise Mor hvor glad hun er i henne og prøver og gi suss. Mor biter såklart på og nusser skikkelig tilbake.
3. Smaken/stanken slååååår mot Mor *mohhahaha*
4 Det er DA vi minner mor på HVA det er lille søøøøte Prada puff har snust/sniffet/ smakt på. 5. vakkert syn ikke sant??

Tuuuuuuuuuuuusen takk for en fantastisk dag Helga-Mari. Det var vannvittig gøy. Og for all del ikke NØL med og høre om eg vil være med og trene spor. Dette er noe eg har fått "blod på tann" av og har skikkelig lyst til og lære meg.
Også en ting til. Har lagt sidene dine til her nå så om noen er intr i spor og sånn tipser eg dere om å ta en titt der asså. KJEMPE sider!!




3 kommentarer:

  1. Kjempefink hund og fører,kjempekosleg bildeserie .Fine bilder av alle sammen og koslege kommetarer.Kosleg å se på!!!!!!

    SvarSlett
  2. Lenge til jeg skl smake på villt igjen!!!! He,he...

    SvarSlett
  3. Heisan!
    Stilig blogg du har! Sjølvsagt skal me trena spor i lag - berre venta til den her pokkers snøen forsvinner igjen :)
    Eg har lagt bloggen din til på Amigo si sida også!

    SvarSlett