Sider

mandag 2. juni 2008

31.05-08

For dømrade.

Eg hadde skrevet så mye også klikket dataen!!

Men vi prøver igjen. Det er jo virkelig på tide og oppdatere siden. "problemmet" er at eg irriterer meg over at eg bare kan laste 5 bilder omgangen. Men nå har eg funnet ut at eg kan laste alle bildene eg vil på på mailen min som vedlegg og bare sende de til bloggen. Og etterpå redigere som eg vil og skrive tekst. Satser på at det er en lettere og kjappere måte og gjøre det på og at det da vil bli "lettere" og blogge kjapt. Det er ikke alltid like enkelt og få tid og overskudd til og blogge så ofte. Må si eg er mektig imponert over mamma som oppdaterer så ofte som hun gjør!! Knall bra asså. Også har hun jo fått seg knall bra kamera og nå, og det blir nok mange flere innlegg fra henne tenker eg.

Dessuten har eg faktisk fått meg samme kamera som Anja og Mamma eg og så nå håper eg at det vil bli bilder av "kvalitet" fra min side også.

Uansett som dere vet har det vært noen helt vannvittige varme dager her og hundene har ikke akkurat vært så veldig livlige. Det gjorde eg og Anja noe med på søndag og dro til vigdarvatnet og lot de bade. Det syns de var herligt.

Så her har dere første bilde på bloggen med det nye kameraet. Eg har foreviget Anja i et forsøk på og ta bilde av en måke på båten, idet måken flyr vekk og Anja snur for å gå til bilen og la Prada stakkars komme ut.

Vel fremme ved stranden var det første hundene fant en "god" lukt. Dette her er skikkelig teamwork sniffing. De er alle enige om at dette lukter fortreffelig.

Så er det tid for litt leking og avkjøling Paul ELSKER jo vann og har gitt meg en hel haug med latter etterhvert. Foxy er vel igrunn mest intr i og lukte rundt om. Til min store irritesjon enkelte ganger. Det følger nemlig med den intr selektiv hørsel.

Så er hun med på leken Foxy også. Men ikke langt ut og helst i vannkanten så ikke Paul greier og ta henne igjen.

Vi KOMMER for å "kjøle" deg ned også mor.

Heldigvis ombestemte de seg og løp heller lenger ut i vannet. Paul han er "sint" fordi Foxy ikke venter på han og lar han terrorisere henne som han vil.

Her tar Paul sin 2 svømme tur i sitt liv. Han er så flinke atte.

Og etter en svømme tur er det på sin plass og angripe Foxy igjen. Men er jo sint for at hun ikke ville være med på en svømme tur.

Prada er for engang skyld litt mer anstendig og snakker med "mamma" om hvor brutalt "barnslige" de er. Hun har jo nettopp hatt sin løpetid nr 2 og er nå "voksen". De er begge to enige og hva en anstendig oppførsel er for noe.

Paul NYTER virkelig vannet. Skulle nesten tro det er en retriever og ikke en Briard.

Ellers kan eg fortelle at akvariet til Tage er flyttet ned i stuen. Der det stod på soverommet fikk vi så mye alger. Og til min store overaskelse er det jo SINNSYKT mye yngel oppi der. Har bare latt plantene få ta seg ut og det hjelper nok yngelet masse.

Her er bilde av Tage's stolthet "hodeskallen"

Rent og pent. Nesten så rent at eg nesten får bra bilde av en fisk gjennom "tåkete" vann og skittent glass.

2 kommentarer:

  1. Duuuh... Altså, jeg FIKK tatt bilde av den måken før den fløy sin vei! Bare ikke så nært som jeg ville. Hehe...

    SvarSlett
  2. Papparatsiene kose seg med nye kamra ser eg.

    SvarSlett