Sider

søndag 28. februar 2010

Den store vaksedagen.

Før eg stikker avgårde til Hamar på landstevnet fant eg ut at det nå er på tide med en stor rengjøring. Til og med Foxy fikk være med idag. OG hun fikk æren av og være førstemann ut.

Er ikke så overegeistret for å måtte være på bordet, men fikk nå likevel et søt bilde av henne før vi satte igang med mer eller mindre en time med kamming. Hun hårer noe helt sinnsykt nå og då kan det ta evigheter og få mesteparten utav pelsen.

Etter evigheter med greeing med karden gikk vi over til og klippe hårene inni potene. God stund siden sist nå, så var virkelig på tide.

Dette er hvordan de såg ut en smuuuule mye hår der ja. Skulle ikke tro eg tok de en omgang i høst også.

Og dette er resultatet. En søt sort pote. Som ikke vil slite m snø inni der mer.

Etter en tur i badekaret er det fremdeles veldig mye hår som rett og slett bare ramler av. Godt det ikke kommer til og produsere mer hybelkaniner de første dagene hvertfall.

ren og pen, og klar for fotoshoot med Bestemix pokalene sine. Det er UTROLIG gøy at Ølen, Etne og vindafjord hundeklubb har bestemix utstilling på klubbshowene sine. Det er den KJEKKESTE utstillingen på hele året. Og eg tror hun synes det er stas og få være med på den måte hun også.

Bilde ble ikke av det beste da men, så er hun heller ikke noe særlig glad i og bli tatt bilder av på denne måten.

( premiene 2 bestemix 2008. Og beste mix 2009 )

Så var det tid for pote klippen til han Paul. Og eg prøde ta bilder av de to bittesmå søte ekstraputene hans. Ble ikke helt vellyket men.

Nybadet og heller VELDIG lite fornøyd. Prøver og gjemme seg under bordet. Men det er nok ingen bønn idag.

Resultatet ble riktig så bra om eg så må si det selv.

Og som den bøllen han er så MÅ han bare ødlegge litt på de fleste bildene.

Men et ble da bra. Han er våt i skjegget enda. Han HATER og bli fønet der så det får han slippe.

Etter vasken av de store bar det avgårde til Tante Anja med han Kjellproprell. Mens eg er borte skal han få være der og leke m "søstra". Gjennsynsgleden fra igår var stooor kan en si. Og sengen hans falt virkelgi i smak hos Punky. Ser dere henne underst der?

Punky tyr til sleipe triks og prøver sparke han utav den lille hulen.

MITT HUS MIN SENG NÅ!!

han fikk også barbert litt i ansiktet sitt idag. Men DET er virkelig noe som må trenes intensivt på!! Var ikke noe populært i det hele tatt. Så dette må vi trene på begge to. Men det skal nok gå seg til etterhvert tenker eg. Selv om det var fryyyktelig skummelt.. mamma'n syns hvertfall det..

2 kommentarer:

  1. Vaskedag er alltid kjekt, ihvertfall når man er ferdig :) Herlige bilder av Punky og Propellen da! Barbering må nok trenes på ja, men det kommer bare dere er like sta tilbake :) Og så MÅ du teipe ørene igjen! *plystre plystre* få gjerne Anja til å hjelpe deg å barbere ørene først og så teipe :)

    SvarSlett
  2. Punky bare ELSKER den sengen. Hi,hi,hi...

    SvarSlett