Sider

onsdag 24. februar 2010

Nye regler.

Nå som eg er blitt en vaske ekte Asfalt cåwbåy, har vi blitt nødt til og endre litt på reglene. tidligere fulgte mammsen bare kjøre og hviletidene sine. De har vi vel igrunn enda. Men nå kaller vi gjerne hviletiden for leketiden. Hender eg leker litt mens hun kjører og. Er så heldige at eg får gå litt løst av og til. Når va bare skal kjøre et lite stykke får eg vandre litt rundt. Mammsen er såklart veldig forsiktig og kjører så fint, så eg ikke skal mistebalansen og ramle på gulvet og sånn. Men eg er så flink at eg syns ikke det er noe problemm i det hele tatt. 8 tallene i køyen når eg har rapptussene mine går fint i fart også de.

Og når det er tid for Lunch sier eg KLART fra om hva det er tider for nå.. Er jo så mange forskjellige tider i dette yrket her at det kan være litt vanskelig for mammsen og holde kontroll på alle, hvordan hun kalrte seg fr eg kom inn i bildet skjønner eg ikke asså!!

Kjøretiden er jaggu god og ha, DET og at vi nå er to sjåfører. Og siden eg heldigvis er så liten har eg goood plass til og få slengt meg nedpå litt. Sover kjempe godt når vi er ute. Om mamma bråker baki containeren så merker eg ikke noe til det. INGEN skal få påstå eg ikke har godt sove hjerte hvertfall.

Best og sjekke blindsonen skikkelig før vi setter avgårde igjen. Aldri godt og vite når det er noen der.

Jammen Mammsen da.. KOM deg inn her, på tide og komme seg avgårde til neste kunde "choppchopp" kan ikke la de vente vettu..

Også MÅ eg bare fortelle!! kan du tenke deg! Eg har fått bånd og halsbånd!! For min del syne s eg det er heeelt unødvendig.. Hvordan i all verden skal eg komme meg bort til alle de snille folka når mammsen holder meg igjen i andre enden da?? De må da bli umåtelig skuffet over at det tar sånn tid før eg kommer!!man fargen er kul da. Også likte eg veldig godt at det er refleks på, så vil alle se at eg kommer i mørket også. Vi starter jo så tidligt at det fremdeles er mørkt på terminalen når eg skal luftes før morgenluren min mens mammsen laster opp lastebilen. Dessuten hender det at vi får ha bilen med oss hjem og da er det et lite stykke og gå. Så veldig greit igrunn.

MEN det var ikke bare eg som fikk noe nytt. "brodernbølle" fikk seg også et nytt. Et stooort kraftig et med tekst som eg syntes kler han rigktig så godt!! "BEAST DOG"

En egen plass v dataen har eg også skaffet meg. Mammsen hadde laga til en plass som hun mente passa fint for meg. Men DER hadde da ikke eg tenkt og sove.. NEI det var akkurat plass til meg under bordet der mammsen sitter m dataen. Så eg har offisielt flyttet inn der også eg.

Og etter å ha sover der en liten stund etter en lang dag på jobben så kom søren meg Punk'ern en tur og. Det var såååå gøy og se henne igjen. Men Tante og mammsen mente vi kunne leke ute og det hadde IKKE eg noe imot. Men Punky stakkars har jo kje noe pels på kroppen sin så hun syntes IKKE det var noe gøy. Prøvde så godt eg kunne og dra henne med meg på lek men neida ikke denne rakkeren nei.

Som om det liksom hjelper å gå på to.. ha ha ha tulle jente!!!

Bare se.. Helt toppers m snø asså!!

Vi gav til slutt opp og få Punky med på leke og eg fant ut at kanskje vi skulle få leke hjemme, men tante og Mammsen tok de andre bøllene og prinsessa med på tur. Vi hadde det kjempe gøy, og det virker det som om de andre hadde og.

det er nå flott her også. Til sommeren skal eg kanskje bade her.. troor eg..

Bølla er visst også glad i snøen sånn som meg. Så han graver snuten nedi og danner nokså flott skjegg.

2 kommentarer:

  1. Hahaha, det bildet av Bølle-Paul med is i skjegget var konge. Den bikkja er klin gal når det gjelder snø. Hehe...

    SvarSlett
  2. SÅÅÅÅ søt-- ( om en får kalle en asfaltcowboy det) Vi skal få mye moro i ringen fremover
    Gratulerer med sjarmtrollet!
    Lotte og Funny

    SvarSlett