Sider

søndag 27. mars 2011

ENDELIG ferdig!!

Har hatt lyst til og lage den lenge, men har liksom ikke hatt noen grunn til og sette igang og se om eg klarte og få ideen over til virkelighet. MEN når utfordringen kom på utfordringsbloggen Strikkere, hadde eg ingen grunn til å vente lenger med og se om eg greide det. Fortalte om ideen til minste gutten min for å høre om han kunne ha lyst på en sånn lue. "uheldigvis" hadde han det. Så da svippet eg innom Kolibi i Sveio og handle noe garn.



Altså ideen hadde eg i hodet og oppskriften ble utviklet etterhvert. Var utrolig gøy og lage selve lue delen. MEN når det var tid for å lage håret slakket tempoet veeeeldig av. DET var kjedelig det. HATER montering , og dette var like kjedelig om ikke enda kjedeligere. Ser nå i ettertid at håret ble kanskje litt i bredeste laget, og eg sikkert kunne spart meg for myyyye kjedelig arbeid om eg hadde laga den mye smalere. MEN når eg først hadde begynnt i den bredden var det igrunn bare og fortsette. Og den ble jo heldigvis ferdig til slutt. Tviler på at Sønnen min kommer til og våge bruke luen andre steder en hjemme. Men om han bare bruker den litt er eg fornøyd eg. Og han var strååååålende fornøyd med resultatet og har leka sebra hest flere ganger allerede.

Garn : Viking Superwash.
            2 nøster Sort.
           1 Nøste Hvit.

Resultatet. En stripete Sebra inspirert lue, med ører.

Forfra. ( med en litt sjenert modell inni he he )
 Fra siden. ( er veldig fornøyd med hvorden eg fikk ørene til og bøye seg på en sånn måte ørene til en sebra er )
 Bakfra.

OG til slutt med en veeeeldig flau/lei sønn.           



6 kommentarer:

  1. Utrolig stilig!! Takk for bidraget til konkurransen :o)

    SvarSlett
  2. utrolig stilig lue!! Hyggelig at du deltar i utfordringen vår :o)

    SvarSlett
  3. Wow!
    Jeg er helt imponert!!
    Denne var altså så morsom, og du har designet den selv?

    SvarSlett
  4. Så kul lue! Grattis med finaleplass :o)

    SvarSlett
  5. Gratulerer med seieren! :)

    SvarSlett