Sider

mandag 14. mars 2011

Kreativ.

Har plutselig fått fart på mine kreative sider.
det begynnte med at siden eg var veldig mye vekke på langtransport før jul. Ble det veldig lite tid til juleshooping. Noe som resulterte i 3 dager med "panikk" og utallige timer på kjøkken der eg og min søster stod opp og ned på kjøkken og lagde alle julegavene og bakte mye kaker og julekjeks.

Og DA fant eg ut at DETTE orker eg ikke et år til. Julegavene skal startes på tidligt og alle skal være hjemmelaga. Så det ble handlet inn garn og strikkepinner og eg bestemte meg for å lage noe enkelt først. Og det skulle være en hunde genser. Min venninde Anja har jo nakenhund og planen var orginalt og lage julegave til henne først. Sånn ble det ikke helt.

Det ble strikket en HAUG m hunde gensere, og mange av de havnet i en oppdretter gave som eg forteller om litt lenger ned.

Resultatet av hundegenserene .




Den første eg laga var en helt enkel en i garn som lager "mønster" selv. Etter den tok det bare helt av. Og eg begynnte eksperimentere med forskjellige mønstre eg fant på nett og brukte de på.

Denne genseren er også med i en konkurranse på http://strikkere.blogspot.com/2011/02/utfordring-1.html

Og eg kunne liksom ikke helt slutte der. 

Så når eg og Anja skulle resie til BØ på en NKK utstilling måtte vi jo bare lage en oppdrettergave. Og der ble det noen gensere. gravert glass. T skjorter og litt div. Slenger med noen bilder av det som kom "ramlende" nedi gaven der. 

Ble veldig fornøyd med glassene som eg greverte. ( Som dere sikkert skjønner er hun oppdretter av Chinese Crested og dette er hjemme siden hennes. http://www.shandor.cc/ )


T skjorte til Pappan i oppdrettet.
Litt av hele gaven.

Så til nå har det faktisk blitt laga lite jule gaver. Men har fått strikket en hel del faktisk.

Slenger med bilde av de kreasjonene også eg.

Tovet liggeunderlag til Kjell sitt bur.

En Brann genser. Som tok meg laaaang tid. Da eg strikket i feil str først :/


Og en genser til Vilde.




Holder for tiden på med en lue som eg har fått i oppdrag av en kompis og lage. Og har også laga en lue og Buff til meg selv. Men har ikke fått tatt bilde og heller ikke festet trådene så bilde av de får komme senere ;)

1 kommentar:

  1. Åååh så gøy! Har jo kommentert på de gavebildet på FB siden til Ann Kristin! Litt av en gave dere gav dem! Er helt imponert jeg!

    SvarSlett