Sider

søndag 8. mai 2011

Guitarkake

I helgen har det vært konformasjon. Og siden eg fikk spørsmål om å lage kake, fant eg ut at då måtte eg jo gjøre litt ekstra stas på gull gutten. Og Guitar er noe som intr han etterhvert har eg skjønt , så da måtte det bare bli det såklart. Fargene som bla brukt på bordet var turkis. Så dermed ble det en turkis guitar sjokoladekake. Må nok innrømme eg ukset litt og kjøpte sukkerpasta på trendhuset her i hg.sund. Farge hadde eg liggende fra sist eg tok "litt" av på den butikken. Hadde ikke akkurat turkis, men blå og grønn blandet ble etterhvert turkis. Søkte på nett og fant bilde av en vanlig guitar og satte igang. Lagde en langpanne med sjokoladekake, og mens eg ventet på at den skulle kjøle klippa eg ut guitarformen, så det skulle bli lettere og skjære det ut. Delta kaken opp i 3 deler og fylte med smørkrem inni, og hadde på sidene og toppen så pastaen hadde noe og henge i.

Etterhvert ble den ganske bra igrunn. Pasta er veldig lett og jobbe med har eg funnet ut. Men veldig søt også hehe.
Som pynt er det for det meste pasta eg har brukt. Men på noe måtte eg jo bruke andre ting. Strengene er rett og slett hvis sjokolade som eg smeltet og dro fra "knott" til "knott" Også lagde eg noen hodeskaller og av sjokoladen. Måtte jo ha noen tøffe elementer på.
 Spiselig gullspray var også supert og ha liggende. Ble stilig effekt av det syns eg.
 Kaken komt på bordet. Grei str på den hehe..
 Siden det var så varmt på kjøkken mens eg holde på, ble pastaen litt vanskelig og jobbe med og ikke så fin i kantene. Fant ut at det var helt genialt og dekke over feilene, med og lage noteark som eg klistret på sidene.


3 kommentarer: